Outdoor & DOOH

Outdoor, czyli reklama zewnętrzna (OOH – out-of-home), to najstarsza i najpopularniejsza forma promocji, bazująca na wizualnej prezentacji treści i zapewniająca...
Doba mediowa jest to całkowity czas poświęcony na konsumpcję mediów ogółem w ciągu doby. Człowiek spędza niemalże cały świadomy czas...
Zadaniem inicjatywy twójoutdoor.pl było przybliżenie małym i średnim przedsiębiorstwom reklamy zewnętrznej. Outdoor to skuteczne medium o masowym zasięgu, dające najwyższy...

Badania OOH

W lipcu i sierpniu 1998 roku agencja reklamy zewnętrznej Cityboard Media przeprowadziła eksperyment badawczy - kampanię Asteroid. Eksperyment miał na...
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez BrandScience w ciągu ostatnich lat reklamę zewnętrzną należy traktować jako inwestycję, przynoszącą niemal 3-krotny zwrot...
W ramach projektu badawczego, przez okres jednego miesiąca (luty 2011 r.), eksponowano plakaty reklamujące fikcyjny produkt - Mleko Śniadaniowe. Layout...
Oko w oko z konsumentem - pierwsze w Polsce etnograficzne badania reklamy zewnętrzne. Cityboard Media jako pierwsza firma reklamy zewnętrznej zbadała...

Planowanie kampanii

określ cel kampanii (czy jest to kampania wizerunkowa, produktowa, promocyjna, itd.)zastanów się, kto stanowi twoją grupę docelowązdefiniuj zasięg kampaniiokreśl budżet...
Co mam zrobić, by kampania była efektywna? określ cel kampanii (czy jest to kampania wizerunkowa, produktowa, promocyjna, itd.)zastanów się, do...

Digital marketing

Tworząc projekt graficzny do kampanii OOH musimy pamiętać o najważniejszym zadaniu jaki plakat ma spełniać – ma skutecznie komunikować umieszczone...
ma zawierać niewielką ilość informacji – najlepiej jedno krótkie zdanie; liczy się prostota przekazupowinien mieć jeden główny, skupiający uwagę elementmusi...

Historia reklamy

Reklama ekspercka Plot placement, ambient, viral, reklama natywna, buzz, content marketing, storytelling, guerrilla marketing – to tylko niektóre z najnowszych...
Czarny prostokąt W latach sześćdziesiątych XX wieku powstaje Internet. Oczywiście nie w takiej formie w jakiej znamy go dziś, ale...
Live i Bulowa Jeszcze większą dynamikę w rozwoju rynku reklamy zawdzięczamy telewizji. W 1936 roku rusza brytyjska stacja BBC. Ten...
Radio, kawa i Merkury Kiedy w 1894 roku Guglielmo Marconi, syn włoskiego kupca z Lombardii rozpoczął doświadczenia z przesyłaniem i...
Pierwszy agent W 1612 roku, paryska gazeta „Journal General d’Affiches”, wydrukowała pierwszą w historii reklamę prasową. W jej ślady poszedł...
Pierwszy krzyk Choć towarzyszy nam złudzenie, że reklama jest domeną współczesności, to jej historia sięga czasów starożytnych. Jak zdradza każdy...

Infografiki

1. Najlepszym sposobem na przekonanie kogoś sceptycznie nastawionego do zakupu produktu jest nie wspominanie w reklamie o faktach, a o...

Reklama zewnętrzna

Największą grupą odbiorców kampanii outdoorowych są ludzie mobilni, aktywni, z potencjałem nabywczym, którzy dużą część swojego czasu spędzają przemieszczając się...