Zasady planowania kampanii

  • określ cel kampanii (czy jest to kampania wizerunkowa, produktowa, promocyjna, itd.)
  • zastanów się, kto stanowi twoją grupę docelową
  • zdefiniuj zasięg kampanii
  • określ budżet kampanii
  • rozplanuj kampanię w obrębie miasta
  • zastanów się, w jakich miejscach koncentruje się twoja grupa docelowa w mieście (POI – points of interest)
  • dobierz format i usytuowanie nośników do treści przekazu i grupy docelowej
  • dostosuj projekt graficzny lub skontaktuj się z naszym Działem graficznym
  • przetestuj wybrany layout na symulatorze pokazującym plakat z różnych odległości (skonsultuj się z działem obsługi klienta Cityboard Media)
  • możesz także skorzystać z badań pre-test (badania projektu przed rozpoczęciem kampanii) i/lub z badań post-test (sprawdzenie efektywności kampanii oraz odbioru projektu twojego plakatu przez potencjalnych klientów)
  • Wiesz już, jak zaplanować swoją kampanię? Pokaż się!
  • planując kampanię promocyjną skoncentruj swój budżet w krótszym czasie (np.: dwa tygodnie, używając większej liczby nośników)
  • planując kampanię wizerunkową lub informującą o produkcie/usłudze możesz użyć mniejszej liczby nośników, rozłożonych w dłuższym czasie (np.: miesiąc lub więcej)
  • jeśli chcesz zwiększyć zasięg swojej kampanii (dotrzesz do większej liczby osób, będziesz obecny w większej liczbie punktów w mieście) nie zwiększając znacznie budżetu, zaplanuj kampanię ze zmianą lokalizacji nośników reklamowych w połowie jej trwania (np.: 2×2 tygodnie)
  • stwórz projekt graficzny swojego plakatu dostosowany do medium, jakim jest reklama zewnętrzna, nie kopiuj projektu z prasy
  • dysponując bardzo ograniczonym budżetem skup się na miejscach, w których jest największe natężenie twojej grupy docelowej (użyj POI)