Dobrze zaplanowana kampania

Co mam zrobić, by kampania była efektywna?

  • określ cel kampanii (czy jest to kampania wizerunkowa, produktowa, promocyjna, itd.)
  • zastanów się, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć ze swoim przekazem, kto stanowi twoją grupę docelową
  • wybierz miejsca koncentracji grupy docelowej w mieście (np.: centra handlowe, stacje benzynowe, centra rozrywki, szkoły/uczelnie, dealerzy samochodów, centra komunikacyjne, biurowce, punkty gastronomiczne – points of interest – POI)
  • dobierz format i usytuowanie nośników do treści przekazu i grupy docelowej dostosuj projekt graficzny do outdooru
  • przetestuj wybrany layout na symulatorze pokazującym plakat z różnych odległości (SPRAWDŹ!)

Twoja kampania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli:

  • nie zidentyfikujesz celu kampanii;
  • źle określisz grupę docelową;
  • źle zdefiniujesz zasięg kampanii (będzie niedostosowany do grupy docelowej, dystrybucji, nietrafnie zostaną dobrane miasta, i miejsca koncentracji grupy docelowej – POI);
  • nośniki reklamowe z twoją reklamą zostaną umieszczone w skupiskach, blisko siebie, albo następująco jeden po drugim (nieefektywnie ulokowane środki);
  • twój projekt nie będzie dostosowany do charakteru outdooru (np.: zastosowanie projektu prasowego na plakacie, nieczytelny, niezrozumiały język, symbole lub przekaz dla grupy docelowej);
  • wybrane przez ciebie nośniki reklamowe będą miały niską jakość (zła jakość ekspozycji może wpływać negatywnie na wizerunek twojej firmy, usług lub produktu);
  • użyjesz w kampanii niewystarczającej lub zbyt dużej liczby nośników reklamowych, co oznacza, że nieefektywnie zainwestujesz swoje pieniądze.