Co mam zrobić, by kampania była efektywna?
- określ cel kampanii (czy jest to kampania wizerunkowa, produktowa, promocyjna, itd.)
- zastanów się, do jakiej grupy odbiorców chcesz dotrzeć ze swoim przekazem, kto stanowi twoją grupę docelową
- wybierz miejsca koncentracji grupy docelowej w mieście (np.: centra handlowe, stacje benzynowe, centra rozrywki, szkoły/uczelnie, dealerzy samochodów, centra komunikacyjne, biurowce, punkty gastronomiczne – points of interest – POI)
- dobierz format i usytuowanie nośników do treści przekazu i grupy docelowej dostosuj projekt graficzny do outdooru
- przetestuj wybrany layout na symulatorze pokazującym plakat z różnych odległości (SPRAWDŹ!)
Twoja kampania nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, jeśli:
- nie zidentyfikujesz celu kampanii;
- źle określisz grupę docelową;
- źle zdefiniujesz zasięg kampanii (będzie niedostosowany do grupy docelowej, dystrybucji, nietrafnie zostaną dobrane miasta, i miejsca koncentracji grupy docelowej – POI);
- nośniki reklamowe z twoją reklamą zostaną umieszczone w skupiskach, blisko siebie, albo następująco jeden po drugim (nieefektywnie ulokowane środki);
- twój projekt nie będzie dostosowany do charakteru outdooru (np.: zastosowanie projektu prasowego na plakacie, nieczytelny, niezrozumiały język, symbole lub przekaz dla grupy docelowej);
- wybrane przez ciebie nośniki reklamowe będą miały niską jakość (zła jakość ekspozycji może wpływać negatywnie na wizerunek twojej firmy, usług lub produktu);
- użyjesz w kampanii niewystarczającej lub zbyt dużej liczby nośników reklamowych, co oznacza, że nieefektywnie zainwestujesz swoje pieniądze.