Wartość miarą sukcesu marki

Nadrzędnym celem marki jest wybudowanie wartości dla klienta – takie między innymi wnioski płyną z seminarium pt. „Branding – zarządzanie wizerunkiem i marką”. Spotkanie zorganizował Instytut Cityboard Media.

14 kwietnia na seminarium Instytutu Cityboard Media gościło wielu przedstawicieli świata biznesu. Nie zabrakło firm z branż: deweloperskiej, spożywczej, motoryzacyjnej, medycznej, czy bankowej. W role prelegentów wcielili się Dariusz Jankoś, Grażyna Skarżyńska oraz Paweł Tkaczyk. Prelegenci słowa: marka i strategia odmieniali przez wszystkie przypadki. – Żyjemy w czasach, gdy konsument jest medium; to on opowie o doświadczeniu jakie mu dajesz. Konsument, dzięki mediom społecznościowym opowie o twoim produkcie i twojej marce – przekonywał Paweł Tkaczyk, konsultant i doradca z agencji Midea. Zwracał on szczególna uwagę, na fakt, że dominującym trendem w zarządzaniu marką powinno być postawianie na smarketing, czyli efekt współpracy pomiędzy działem sprzedaży, marketingu i obsługi klienta.

Grażyna Skarżyńska zajmująca się doradztwem strategicznym w firmie Good Company, akcentowała, że w dzisiejszych czasach jedyną pewną rzeczą jest zmiana. – Marki zmieniają się ponieważ chcą lub też muszą; zmieniają się potrzeby klientów, zmienia się otoczenie, konkurencja, więc i marki muszą się zmienić jeśli chcą przetrwać – mówiła Skarżyńska. W swoim wystąpieniu powoływała się na przykłady udanych zmian, które sprawiły, że dana marka nie tylko przetrwała w trudnych dla siebie czasach, ale i się rozwinęła. Jak zmiana potrafi być trudna przekonywał Dariusz Jankoś, senior konsultant z Cityboard Media. – Są marki międzynarodowe, których strategia nie przewidywała adaptacji do lokalnych warunków i w ten sposób np. ich nazwy budziły sporo kontrowersji – mówił Jankoś.

Spotkanie zakończyło się panelem dyskusyjnym, który poprowadził Wiktor Balcer. Kolejne spotkanie w ramach Instytutu Cityboard Media zaplanowane jest na październik 2016 roku.

Video relację przygotowała firma Media Project Film
Za oświetlenie konferencji odpowiadała firma PRObrand