SEMINARIUM Psychologia reklamy i skuteczna komunikacja według Instytutu Cityboard Media, Warszawa

Instytut Cityboard Media zorganizował interdyscyplinarne seminarium „Psychologia reklamy i skuteczna komunikacja” dla klientów Cityboard Media – marketingowców, dyrektorów, właścicieli firm i przedstawicieli domów mediowych. 19 marca 2015 r. w Centrum Zielna w Warszawie ponad 100 osób uczestniczyło w spotkaniu i dyskutowało o optymalnych rozwiązaniach związanych z komunikacją z klientem.

Główni prelegenci – prof. Dariusz Doliński z SWPS i Jakub Bierzyński, CEO OMD reprezentowali dwa różne światy: nauki i mediów, ale doszli do wspólnych wniosków – konsumenci nie są racjonalni w swoich decyzjach zakupowych oraz badania w internecie kreacji i założeń kampanii to najlepsze rozwiązania dla firm. 

Profesor Doliński w prezentacji „Psychologia zachowań Klienta” na podstawie badań udowodnił jak irracjonalny jest klient w swoich zachowaniach i wyborach. Poznanie mechanizmów psychologicznych, które nim kierują, jest pomocne w kampaniach reklamowych i budowaniu marek. Potencjał nauki należy wykorzystywać w działaniach marketingowych – popełnia się wtedy mniej błędów.
Z innej perspektywy na relacje z konsumentami widział Jakub Bierzyński. W swoim wystąpieniu „Nowe Media, Nowe Technologie – nowe wyzwania dla świata reklamy” przedstawił jak zmienia się świat wokół nas i w jakim kierunku powinna ewoluować komunikacja marketingowa. Technologie mobilne, internet, zindywidualizowane komunikaty promocyjne docierające na ekrany naszych telefonów, laptopów i tabletów to przyszłość reklamy. Już teraz dysponujemy narzędziami, które umożliwiają precyzyjne dotarcie i skuteczne przekonanie klienta do danej marki, czy zakupu produktu. Należy tylko zmienić perspektywę i świadomie wykorzystywać dostępne technologie w marketingu.
Czy w tym nowym paradygmacie jest miejsce na outdoor? Od tego pytania zaczął się panel dyskusyjny z udziałem Prelegentów oraz Beaty Szcześniak , Business Development Director OMD, Andrzeja Grudzińskiego, Pełnomocnika Zarządu Cityboard Media i Marcina Wojdy, Dyrektora ds. Kluczowych Klientów Cityboard Media oraz uczestników seminarium. Reklama zewnętrzna jest niezagrożona – ludzie nadal funkcjonują w przestrzeni miast, których integralnym elementem jest także wielki format. Outdoor jest uniwersalnym medium, dla którego internet nie jest bezpośrednim zagrożeniem. Szczególnie ważna jest konkluzja – internet i urządzenia mobilne totalnie zmieniają totalnie rynek reklamy i relacje z konsumentami. W tym nowym paradygmacie przetrwają i odniosą sukces tylko te firmy, które zmodyfikują swoje myślenie o komunikacji – wartością nadrzędną będą zindywidualizowane komunikaty docierające do konsumentów na masową skalę via internet, twórczo wykorzystają potencjał badań i technologii i nie będą się bały rewolucyjnych rozwiązań…

Dla Konsultantów i Klientów Cityboard Media, był to także czas omówienia wspólnych projektów i wymiany doświadczeń oraz nieformalnych rozmów.

Instytut Cityboard Media już teraz zaprosił na kolejne seminarium w październiku. Został także przedstawiony wspólny projekt edukacyjny SWPS i Instytutu Cityboard Media – studia podyplomowe „Psychologia w marketingu i reklamie – skuteczność w działaniu”.
Zapraszamy do zapoznania się z prezentacjami:

http://media.cityboardmedia.pl/pdf/Dariusz_Dolinski_prezentacja.pps
http://media.cityboardmedia.pl/pdf/Jakub_Bierzynski_prezentacja.pps
oraz filmami prezentującymi spotkanie oraz wystąpienia Prelegentów:
https://www.youtube.com/watch?v=ujY5qD5ePbA&list=PLWMAAFBZsdcfMUI4-zqFoV9mtnC9dgQdf&index=1