Narzędzia nowoczesnego marketingu

Nowoczesny marketing powinien korzystać z narzędzi takich jak geotargetowanie, influencerzy czy generatory leadów. Inaczej firma traci potencjalnych klientów i realne zyski. Jak stosować te narzędzia w praktyce? Wyjaśniali to eksperci na gdańskim Instytucie Cityboard Media.

We wtorek 28 maja, w hotelu Best Western w Gdańsku zjawili się eksperci Cityboard Media i zaproszeni goście, którzy opowiedzieli o narzędziach nowoczesnego marketingu. Spotkanie podzielono na trzy sekcje tematyczne. Pierwsza dotyczyła influencer marketingu, druga geotargetowaniu, a trzecia obsłudze leadów sprzedażowych. Seminarium w Gdańsku zorganizowano już po raz trzeci.

Paweł Niechciał i Dorota Woźniczka wyjaśniali, na jakich zasadach działa współpraca z influencerami i jakich efektów można oczekiwać korzystając z influencer marketingu. – Ważne jest, aby dobrać odpowiednią osobę do reklamowanego produktu i pokazać ów produkt w atrakcyjny i naturalny sposób, np. na Instagramie – mówili prelegenci. Paweł, który od ponad 10 lat zawodowo zajmuje się digital marketingiem i obecnie pracuje dla firmy ALLERGAN, zwracał uwagę, że współpraca z influencerami nie zawsze przekłada się na wzrosty sprzedaży, ale jest doskonałym narzędziem budowania rozpoznawalności marki.

Paweł Zagroba, który w Cityboard Media pełni funkcję Digital Managera, tłumaczył jak działa geotargetowanie. – Urządzenia i aplikacje zbierają dane użytkowników i wykorzystują je do celów marketingowych. Np. znając lokalizację nośnika outdoorowego, jego skuteczny zasięg, okres w którym trwała ekspozycja reklamowa, możemy na bazie narzędzi i bazy danych przygotować charakterystykę odbiorców ich demografię i profile behawioralne – wyjaśniał Paweł.

Marcin Wojda, Pełnomocnik Zarządu Cityboard Media, występował jako trzeci i wyjaśniał, dlaczego warto dbać o leady sprzedażowe – Lead to nic innego jak informacja od klienta, który mówi: szukam produktu takiego jak twój. Obsługa takiego leada, to dla firmy sprawa absolutnie priorytetowa – mówił Marcin.

W seminarium uczestniczyli marketerzy, handlowcy i właściciele firm z Trójmiasta. Spotkanie poprowadził Wiktor Balcer.