Jak się promować lokalnie

Jak dobrać media do kampanii? Jak zaprojektować plakat? Jak przygotować brief? Na te i wiele innych pytań odpowiadali eksperci na kolejnym seminarium w ramach Instytutu Cityboard Media.

Tym razem Instytut dotarł do Poznania. To kolejne po Krakowie i Gdańsku miasto, gdzie Cityboard Media zorganizował spotkanie dla lokalnych przedsiębiorców. Seminarium nosiło tytuł „Promocja marki i planowanie mediów”. Ekspertami, którzy dzielili się z uczestnikami swoją wiedzą byli Tomasz Niziołek i Marcin Wojda.

Tomasz Niziołek ma ponad dwudziestoletnie doświadczenie w planowaniu i zakupie kampanii reklamowych. Był Managerem w dziale Jet Space firmy Jet Line, a także Managerem w Dziale Zakupu Mediów: radio, outdoor, kino i interenet w Mc Cann Erickson/Universal McCann. Jako Dyrektor w Dziale Trading zajmował się opracowaniem strategii w oparciu o mediamix w domu mediowym Mindshare Polska. – OOH jest medium, którego – w przeciwieństwie do TV, radia, czy Internetu – wyłączyć się nie da, więc dociera ze swoim przekazem praktycznie całą dobę – mówi Niziołek. – Media trzeba dobierać tak, aby skutecznie docierały do grupy docelowej, inaczej nasza kampania będzie niezauważona, a zainwestowane pieniądze nie przyniosą spodziewanego zysku – dodaje. 

Marcin Wojda, Dyrektor Sprzedaży w firmie Cityboard Media, który od 16 lat zawodowo związany jest z reklamą zewnętrzną, zwracał uwagę na jakość wykonywanych projektów reklamowych dla OOH. – Projekt reklamy outdoorowej musi być prosty, o żywych kolorach, pozbawiamy małych i nieczytelnych elementów. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest adoptowanie reklamy prasowej do warunków OOH. To nigdy się nie sprawdza – mówi Marcin Wojda.

Po wakacjach Instytut Cityboard Media zawita do Katowic. O szczegółach będziemy informować na www.cityboard.pl.